VÅRA RIDSKOLEHÄSTAR

NOAH

ÅLEBÄCKGÅRDS NOAH

Noah är en haflinger född 2007. Han är väldigt snäll, men har en räv bakom örat och kan ibland ha egna idér om hur saker ska utföras.

Noah är välutbildad i dressyren och gillar att hoppa.

Noah har tävlat 80 cm hoppning på lokal nivå med goda resultat.

LOVA

POWER OF LOVE

Lova är en svensk ridponny född 2007, E: Power boy.  Hon kom till Åmåls ridklubb sommaren 2014.

Lova har tidigare tävlat i hoppning upp till LB.

I ridningen är hon lugn och trygg med nybörjare och en välriden välutbildad ponny för de lite mer rutinerade ryttarna. Får hon ett hinder framför sig lägger hon in en extra växel.

DAISY

CLON DAISY GIRL "DAISY"

Irländsk import född 2017. ca 120 cm

Daisy har gått med föl innan hon kom till oss och ligger därför lite efter i sin utbildning. Hon är snäll men grön och går därför framst med våra lite mer erfarna elever, så att hon kan lära sig sina arbetsuppgifter på ett bra sätt. Hon är snäll i all hantering men om hon blir uttråkad roar hon sig med att slänga iväg allt som hänger inom räckhåll. Ryktpåsen och grimma ligger därför allt som oftast slängt på stallgången utanför hennes box.

TRIXIE

Jag är en svensk ridponny som föddes 1997, och som kom till ridskolan 2013. Jag är lika snäll som jag ser ut. Jag älskar att bli ompysslad och har inga olater. Eller jo, kanske en, jag är inte så villig att komma in från hagen vissa dagar: Detta gillar givetvis inte min mattant, men eftersom jag är så söt och charmig så charmar jag henne ändå. Jag gillar faktiskt min hage och kompisarna som finns i den väldigt mycket.

Ridning: Trixi är en välutbildad snäll ponny men kan ibland vara lite pigg, särskilt vid lekar. Hon gillar att hoppa och har tidigare tävlat i hoppning och dressyr.

QALLE

QUALITO PRIMEROS Z

Jag kommer från Belgien och är född 2008, e Quintender-Lupicor H. Han har tidigare tävlat 1,40 utomlands, och tycker fortfarande väldigt mycket om att hoppa och är väldigt välskolad i dressyren.

POSEIDON

Jag är av rasen polskt halvblod född 2017. Han är ca 167 cm i mankhöjd. Trots sin unga ålder tar han det mesta med ro, och skulle han bli rädd går det snabbt över. Han älskar att bli kliad på och ompysslad.

Posejdon vidareutbildas av ridlärarna och kommer att börja gå med på en-två lektioner i veckan under hösten.
Posejdon är delvis finansierad av medlemmar som har sålt hushålls- och toapapper

HILDUR

Hildur är en islandshäst född 2001. Hon är en pigg och glad ponny som uppskattar pyssel och mys. Däremot  vill hon gärna att man spänner sadelgjorden försiktigt.

ASTA

AIORA

Asta är en korsningsponny född 2002. Asta är välutbildad i både hoppning och dressyr, och en stor favorit bland många elever. Asta ägs inte av ÅRK, och tillbringar somrarna hos sin ägare.

MAJA

Maja är en Irish cob född 2014. Maja vill gärna vara i fred i sin box, därför gör vi iordning henne i gången. Där uppskattar hon att bli borstad och ompysslad. Uppe på Majas rygg känner sig alla trygga och Maja är alltid första valet när det vankas voltige.

NIBBE

NIBELUNGEN STAR

Nibbe är en tysk ridponnyvalack född 1997. Han ägs av Gabriella Nilsson vi lånar honom medans hon studerar. Nibbe är trots sin ålder lite utav en buse som ibland inte kan låta bli att skoja till tillvaron med en bock eller två. Nibbe tycker om att hoppa (så länge hindren inte är blå...) och väldigt välutbildad i dressyren.

Babben

BABA

Babben är en ungersk import som kom till klubben hösten 22. Hon är född 2013. Babben är en väldigt snäll häst, men hon är inte så utbildad inom ridningen än. Hon har förmodligen främst gått som körhäst tidigare. Babben gör alltid sitt bästa och tycker om att bli ompysslad.

Windy

Windy´s Girl

Windy är ett connemarasto född 2004 som vi lånar av Familjen Wedin. Hon har tävlat i både hoppning och dressyr och är en fin läromästare i båda grenarna.

Ida

Madernas Ida

Ida är ett welsh partbreed sto född 2010. Hon går deltid på ridskolan och ägs av Annika och Ebba Runelid. Ida har tävlat hoppning, dressyr och fälttävlan. Ida gillar inte att bli lämnad i stallet men är väldigt lugn och snäll i ridningen.

Tillsammans är vi Åmåls ridklubb!